Aspergers Syndrom

Vad är Aspergers? Är det något som man väljer själv? Faktiskt inte. Jag har blivit mobbad för att jag är så annorlunda. Själv förstod jag inte varför. Jag kan tänka mig att jag var så van med det att jag inte ens lade märke till det. Under i stort sätt hela min uppväxt har jag hört massa fördomar som te.x att jag är tjock. Om man säger på en skala 1-10, hur moget är det? 
 
Aspergers Syndrom är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning med svårigheter i det sociala. Vi är unika och intelligenta. Einsteins! Men vi är inte dumma i huvudet och vi med funktionsnedsättningar är inte mindre värda för våra svårigheter. Jag har blivit nedtryckt av folk som inte har förstått att även om jag inte visade något så kändes det inombords. Jag visade inget, men jag grät inom mig. Jag vill springa. Men jag var för rädd. Jag har alltid varit lite av en ensamvarg. Men jag gav aldrig upp och se hur jag är idag. Idag mår jag bra, trots alla mina depressionattacker jag får ibland. Jag får den hjälp jag behöver och skulle ha behövt redan från början. 
Mina föräldrar märkte ganska så snabbt och i tidig ålder att något inte stod rätt till. Jag var inte som alla andra barn. I andra klass fick jag diagnosen Aspergers Syndrom. Nu är jag 15 år och har vunnit striden. Du vet aldrig vad som kommer att hända imorgon.
Därför ska du aldrig någonsin ge upp! Du kommer att klara dig jättebra, bara du ser framåt och tänker positivt. Sköt dig själv och skit i andra, som min pappa brukar säga. Jag älskar det ordspråket. 
 
Kram!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den är trygg hos mig ^^)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
dagar kvar till Rain Man!
Reggad på Commo.se Follow on Bloglovin Bildbloggar Instagram
Hej!
Mitt namn är Josefine. Jag är 15 år och kommer från Örebro. Jag tycker om att fotografera, spela gitarr, måla och rita samt att träna hundar. Jag tycker också mycket om Killinggänget och Robert Gustafsson. Jag älskar att fotografera och vill bli hund- och naturfotograf. Jag har Aspergers Syndrom och ADD samt sepreationsångest.

I den här bloggen hittar du inga bantningstips, dumheter och struntprat. Här hittar du fotografering, vardag, nödvändiga tips och ibland inspiration. :)